Strategie pro vaše hubnutí

Pokud chcete snížit vaší hmotnost, je potřeba zapojit nejen tělo, ale také mysl. Pokud správně pochopíte mechanismy, které při hubnutí opravdu zabírají, máte vyhráno. Tak s chutí do toho, a půl je hotovo…
cvičící blondýnka
8 strategií, které vás dovedou k vytčenému cíli:
1.       Neříkejte si, že jste tlustá. Jen prostě zrovna máte nějaké to kilo navíc. Hubnutí je výzva, ne pocit viny. Pokud zapojíte emoce, hubnutí vám příliš nepůjde.

2.       Nejde ani tak o dietu, jako o váš životní styl. Pokud na nějakou dobu omezíte počet kalorií, ale později se vrátíte k původnímu přejídání, hezké postavy těžko dosáhnete. Vezměte si do hlavy spíše to, že hubnutí je zajímavý proces, který by vás měl bavit.

3.       Zapisujte si, co sníte. Když to budete mít černé na bílém, snadněji identifikujete počet snězených kalorií. Lidé, kteří si dělají zápisky, vždy zhubnou více než ti, co nemají přehled.
zelenina ze zahrádky
4.       Jezte zdravé potraviny. Přidejte ovoce a zeleninu, celozrnné obiloviny, libové maso a ryby. Vynechat byste měli jídlo z fastfoodu a také všechno tučné, mastné a přesolené.

5.       Zapomeňte na hladovění. Přísná dieta vás k cíli rychleji nedovede. Raději snižte počet kalorií, ale přidejte mezi hlavní jídla i dvě menší svačinky.

6.       Když jíte, myslete jen na jídlo. Pokud se nebudete soustředit, co si dáváte do pusy, budete mít neustále pocit hladu. Kdežto každé správně rozkousané sousto, nad kterým budete přemýšlet, vás brzy nasytí, a vy tak sníte mnohem menší porci.
kakaová sušenka
7.       Pokud se chcete během diety vážit, stoupejte na váhu vždy ve stejný čas. Pokud dosahujete určitých výkyvů, nezoufejte, ty totiž může způsobit řada faktorů, jako je menstruační cyklus nebo hormonální nerovnováha. Raději se tedy měřte, než važte.

8.       Každý den si zacvičte. Fyzická aktivita spaluje tuky a energii, ale také povzbuzuje metabolismus. Zkuste posilovat, cvičit aerobic, nebo alespoň každý den choďte minimálně 5 kilometrů dlouhou procházku.