Bez maziva nebo olejů bychom se neobešli

Pokud bychom se zaměřili na oleje, tak těch je na trhu poměrně dost velké množství a to jak v gastronomii, tak ve strojírenství, automobilové výrobě a dalších odvětví. V závislosti na druhu použití jich skutečně existuje celá řada. Řadí se sem mazací, konzervační, pracovní, motorové a mnohé další. V podstatě mazací je každému ihned jasné, že budou sloužit ke snižování tření, mezi dvěma tělesy, které se vůči sobě vzájemně pohybují. V podstatě ideální je také se snažit oddělit tyto dva povrchy od sebe. Což se udělá řádnou dávkou maziva a poté se již nebudou vzájemně dotýkat. Tato ochrana má za následek, že nedochází k jejich tření a opotřebení.

červená láhev – litrová motorového oleje

Z čeho se maziva vyrábí?
V podstatě mají svůj základ. A to se bude týkat všech olejů, minerálních i syntetických. Jedná se o ropu. Poté se dále upravuje, až výsledným produktem budou různé druhy olejů na rozdílné použití. V podstatě velký výběr olejů a maziv http://www.danoil.cz/ překvapí nejednoho zákazníka. Veškerá maziva se dají zakoupit i v různém balení, přesně podle potřeby a zájmu. V mazivu nesmí chybět aditiva, která poskytnou oleji rozhodně nějaký bonus a tak trochu ho svým způsobem vylepší.
motor automobilu

Aditiva jsou:

  • Přísady proti oxidaci – to jsou látky, které zabraňují stárnutí oleje a zajišťují jeho stabilitu.
  • Detergenty a disperzanty – také se můžeme setkat s označením DD přísady. Jsou hodně důležité při používání motorových olejů. Díky nim je omezena tvorba usazenin a také zabraňují samotné korozi kovových částí.
  • Jsou proti pěnění – díky látkám, které jsou zde přítomny, se netvoří žádná pěna na povrchu.
  • Přilnavost je jejich předností – látka, která je zde přítomna má nesnadný úkol, ale přesto jej zvládá perfektně. Její přítomnost je velmi důležitá proti opotřebení. Snadno přilne k povrchu a zabrání tak přímému kontaktu pohybujících se ploch.
  • Látky, které mají souvislost s viskozitou. Dá se říci, že přidáním dokážou změnit vlastnosti olejů ohledně právě dané viskozity. To je vlastně míra vnitřního tření. S tím se hodně můžeme setkat u motorových olejů.