Aby si jí vůbec všimli!

Když si člověk pořídí internetovou stránku, logicky od ní očekává, že jej tato bude náležitě prezentovat a že mu bude prokazovat přesně takové služby, jaké na ni klade. Očekává, že se stane taková stránka středobodem zájmu těch, jimž je určena, a její majitel tak dosáhne snad i učiněného věhlasu a s ním spojené popularity, podnikatelských úspěchů, volebního vítězství,… Prostě toho, na co je ten který web zaměřen.

dobrá grafika

Ovšem opak bývá zejména v počátcích pravidlem. Taková stránka je na světě, tedy na síti, avšak stále se ne a ne objevit zájem o ni. Zůstává tak jaksi stranou zájmu, nikdo nebo skoro nikdo na ni nezavítá, nikdo nereaguje, neobjednává si zde vystavené zboží, nekontaktuje, nekomentuje. Prostě se zdá být vše stejné jako v dobách, jež zrodu té které internetové stránky předcházely.

umělý mozek

A je to logické. Alespoň tedy z pohledu těch, kdo už se na internetu alespoň minimálně vyznají, kdo mají zkušenosti s vyhledávači.

Jak je známo nejspíše i vám, zadá-li člověk do vyhledávače slovo, které chce nalézt, objeví se mu celá řada odkazů odpovídajících zadanému kritériu. A nikdo je nepřečte všechny, ba nejednou se dostane na přímo zoufale minimální zlomek z nich. Protože prošmejdit vše není v lidských silách a tak se hledající omezí jen na maximálně prvních pár odkazů.

A chce-li být majitel internetové stránky skutečně úspěšný, musí být právě na těchto vedoucích místech ve vyhledávačích. Tedy je mu nezbytná seo optimalizace webu. Tedy kroky, jež vedou právě k tomu, aby se dotyčná internetová stránka vyhledávačům ‚zalíbila‘. Aby splňovala všechny náležitosti, jež jsou pro její úspěch v této oblasti nezbytné, aby si jí všimly vyhledávače a pak s jejich pomocí i široká veřejnost.

vyhledávací stroj

Je třeba tu zapracovat na klíčových slovech a tu na technických parametrech, tu je třeba vylepšit obsah a tu provést reklamní kampaň, ‚rozhodit sítě‘ v podobě linkbuildingu a tak dále a tak dále.

Je to učiněná věda. Ale vlastně nejde o nic nenormálního. Vždyť jsou internetové stránky v tomto ohledu úplně jako lidé. I ti na sobě přece musí správně zapracovat, mají-li u okolí vzbudit adekvátní zájem, že?